L’art d’explicar contes

Explicar contes no és quelcom senzill, aquest moment requereix d’unes habilitats especials: mantenir l’atenció de qui escolta, crear un ambient relaxat i tranquil, transmetre l’entusiasme per les històries…

Els contes aporten beneficis a molts nivells: afavoreixen els hàbits d’escolta i atenció, treballa la capacitar d’espera, a més de l’ensenyament implícit que innegablement porten totes les històries… tot això combinat amb el plaer estètic que se’n deriva. Nosaltres, el nostre equip, som unes grans defensores que el conte sigui present a diari. A més, de comptar amb l’activitat que se’ns ofereix des de la biblioteca de la mà de la nostra bibliotecària, na Neus.

En aquest espai trobareu cada setmana, actualitzada, una fotografia amb el conte de la setmana que ens explica na Neus setmana rere setmana.

Aquest és un moment molt esperat per a tots els infants de totes les aules. Quan la veim arribar tothom ja està preparat a l’estora amb els ulls ben oberts i les orelles a punt!

L’Albert Einstein va dir “Si vols un infant intel·ligent, explica-li contes; si a més el vols savi, explica-li més contes”.

Dit i fet, per aquí seguirem explicant molts de contes.

Esperam també que aquest espai us pugui ajudar a ampliar les vostres biblioteques.

I tot això és tan cert com que tot el que és madur no és verd; i tot això és tan segur com que tot el que és verd no és madur.

Fi